مهمترین مساله ی حسابداری پیمان‌های بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود یا به عبارت دیگر تخصیص درآمد ها و هزینه های پیمان به دوره هایی است که در آن دوره ها عملیات موضوع پیمان اجرا می شود(حسابداری پیمان‌های بلند مدت).

با توجه به اینکه در قراردادهای پیمانکاری در حالت عادی و تا زمانیکه پیمان تکمیل نشود درآمد آن قابل شناسایی نیست و این تمام شدن قرارداد و انجام کار ممکن است چندین سال بطول انجامد و ما در سالهای اول با زیان مواجه میشویم میبایست طبق استاندارد حسابداری شماره ۹ با عنوان پیمانهای بلند مدت بر مبنای روش حسابداری پیمانکاری با عنوان درصد پیشرفت کار درآمد تحقق یافته را در تا زمان تکمیل کار شناسایی نماییم.

آموزش حسابداری پیمانکاری

فعالیت پیمانکاری، به یک حوزه گسترده از فعالیت های ساختمانی و صنعتی اشاره دارد که شامل حوزه هایی مانند سد سازی، راه سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات می باشد. فرایند پیمانکاری دارای جزئیات فنی بسیار زیادی است که با تهیه اسناد مناقصه آغاز می شود و تا تحویل قطعی کار به کارفرما ادامه پیدا می کند.

پیچیدگی کار در پیمانکاری و نیز روابط بین کارفرما و پیمانکار، دولتها را وادار به تدوین و اجرای مقررات لازم برای پیشبرد فعالیت های پیمانکاری می کند(حسابداری پیمان‌های بلند مدت).یکی از مقررات مهم در حوزه پیمانکاری شرایط عمومی پیمان است که در پنج فصل و ۵۴ ماده تنظیم شده است و در آن تاییدات و تعهدات پیمانکار، تعهدات و اختیارات کارفرما، تضمین پرداخت، تحویل کار و حوادث قهری و … مشخص شده اند.

آموزشگاه های زیادی دوره های حسابداری را آموزش میدهند اما آموزشگاه آپادانا با برگزاری دوره های حسابداری در تبریز به صورت جامع و آموزش زیر نظر اساتید متخصص گام مهمی در زمینه  ی رشد مهارت های فردی افراد برداشته است.

حسابداری پیمان‌های بلند مدت

معرفی بهترین آموزشگاه تخصصی دوره حسابداری در تبریز

آموزشگاه آپادانا از جمله بهترین آموزشگاه‌های حسابداری در تبریز است. این آموزشگاه با داشتن اساتید با تجربه و متخصص در حوزه حسابداری و مالی، در ارائه دوره‌های مختلف حسابداری و مالی بسیار موفق عمل کرده است.

این آموزشگاه دوره‌های آموزشی از مبتدی تا پیشرفته را در حوزه حسابداری، مالی، مالیات و حقوق و دستمزد ارائه می‌دهد. همچنین، با بهره‌گیری از روش‌های آموزشی مدرن و کاربردی، دانشجویان به صورت عملی مفاهیم حسابداری و مالی را یاد می‌گیرند(حسابداری پیمان‌های بلند مدت).

آموزشگاه آپادانا همچنین با داشتن محیط آموزشی مناسب و تجهیزات بروز، محیطی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا بهترین تجربه آموزشی را داشته باشند. همچنین، با ارائه خدمات پس از فارغ التحصیلی مانند مشاوره شغلی و پشتیبانی در تعیین مسیر شغلی، به دانشجویان خود کمک می‌کند تا در بازار کار موفق باشند.

بنابراین، آموزشگاه آپادانا به دلیل کیفیت بالای آموزشی، تجربه اساتید، محیط آموزشی مناسب و خدمات پس از فارغ التحصیلی، به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های حسابداری در تبریز معرفی می‌شود.

💎 ویژه بازارکارپروژه محور
💲 مشاوره041-4164
📞 تماس09361364164
⏱ پشتیبانی آموزشیپشتیابی بعد دوره
⭐ گواهینامهبین المللی
🎯 نحوه ثبت نامحضوری – تلفنی – اینترنتی

موضوعات اساسی حسابداری پیمانکاری

در خصوص حسابداری قراردادهای پیمانکاری دو موضوع کلی وجود دارد:

  • نحوه شناسایی، تخصیص و ثبت هزینه های ساخت و تکمیل پیمان هزینه یابی پیمان
  • نحوه زمان شناسایی و محاسبه درآمد حاصل از پیمانها و متعاقبا سود و زیان حاصل از پیمانها
دوره حسابداری در تبریز

آموزش حسابداری پیمانکاری در تبریز

چگونگی احراز شرایط فوق، در وضعیت های مختلف وبر حسب نوع فعالیت متفاوت می باشد. ماهیت فعالیت های پیمان کاری به گونه ای است که اجرای یک پیمان توسط  پیمان کار ممکن است در دوره های حسابداری مختلف واقع شود.

در چنین شرایطی اگر پیمان کار ،درآمد پیمان را پس از تکمیل پیمان شناسایی کند ودر طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند، صورت سود وزیان پیمان کار در دوره های  اجرای پیمان،نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی دهد. بنا براین شرایط ایجاب می کند، شرکت های فعال در زمینه فعالیت های پیمان کاری در چگونگی شناسایی در آمد از روش هایی استفاده نمایند که به شیوه ای قابل قبول تطابق درآمد وهزینه اتفاق افتاده و اصول حسابداری رعایت شده وگزارش گری مالی با کیفیت صورت پذیرد.

باتوجه به ماهیت پیمان های بلند مدت، چنانچه به سبب طولانی بودن مدت لازم برای تکمیل این پیمان ها، تا زمان تکمیل آنها، در آمد وهزینه ای به حساب گرفته نشود، ممکن است صورت سود وزیان تصویر چندان مطلوبی از فعالیت های واحد تجاری در طول سال ارئه نکند ، بلکه تنها ماحصل ( سود یا زیان ) پیما ن هایی را که در پایان سال تکمیل شده است منعکس کند(حسابداری پیمان‌های بلند مدت).

بنابراین ،مقتضی است که در جریان پیشرفت پیمانها، با رعایت الزامات استاندارد  حسابداری شماره ۹ حسابداری پیمان های بلند مدت، در آمدی را که می توان نسبت به تحقق آن اطمینان حاصل کرد، به حساب گرفت.تعیین میزان در آمد وهزینه دوره توسط واح تجاری باید به گونه ای صورت گیردکه با نوع عملیات وصنعت مورد فعالیت تناسب داشته باشد.

آموزشگاه آپادانا با برگزاری دوره حسابداری صفر تا صد در تبریز را همراه انواع نرم افزار های حسابداری به کار آموزان آموزش میدهد.جهت اطلاعات بیستر در مورد دوره و مشاوره و استعداد یابی رایگان با شماره 0414164 و یا از طریق واتساپ 09361364164 با ما در ارتباط باشید.

حسابداری پیمان‌های بلند مدت

استاندارد حسابداری پیمانهای بلند مدت

پیمان بلند مدت

 پیمانی است که برای طراحی ، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحضه یا ارائه خدمات (یا ترکیبی از دارا ییها یا خدمات که توا ما  یک پروژه را تشکیل دهد) منعقد می شود ومدت زمان لازم برای تکمیل پیمان عمد تا چنان است که فعالیت پیمان در دوره های مالی متفاوت قرار می گیرد.پیمانی که طبق این استاندارد، بلند مدت تلقی می گردد، معمولا در طول مدتی بیش از یک سال انجام خواهد شد. با این حال ، مدت بیش از یک سال ، مشخصه اصلی یک پیمان بلند مدت نیست.

برخی پیمانهای با مدت کمتر از یک سال، هرگاه از نظر فعالیت دوره،دارای چنان اهمیت نسبی باشد که عدم انعکاس  درآمد وهزینه عملیاتی وسود مربوط به آن منجر به مخدوش شدن درآمد و هزینه عملیاتی  و نتایج دوره وعدم ارائه تصویری مطلوب توسط صورت های مالی گردد. باید به عنوان پیمان بلند مدت محسوب شود، مشروط بر اینکه رویه متخذه در واحد تجاری از سالی به سال دیگر بطور یک نواخت اعمال گردد.

دوره حسابداری در تبریز

پیمان مقطوع

 پیمان بلند مدتی است که به موجب آن پیمان کار با یک مبلغ مقطوع برای کل پیمان یا یک نرخ ثابت برای هر واحد  موضوع پیمان که در برخی لز موارد ممکن است بر اساس موادی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد، توافق می کند.

پیمان امانی (پیمان با حق الزحمه مبتنی بر مخارج )

پیمان بلند مدتی است که به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان  به پیمانکار تأدیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق الزحمه ثابتی نیز به پیمان کار پرداخت شود.

صورت وضعیت

صورت حسابی است که  وضعیت کار های انجام شده را، از ابتدای کار تا تاریخ صورت وضعیت ، به صورت انباشته نشان می دهد و به صورت  انباشته نشانمی دهد و  به طور (معمولا ماهیانه ) برای کار فرما فرستاده می شود.

می بایست  توجه داشت که شناسایی درآمد تابع  کار های انجام شده در دوره مالی توسط کار فرما است  نه صورت وضعیت های تایید شده  توسط پیمانکار.مانده حساب صورت وضعیت ارسالی کاهنده حساب پروژه در جریان ساخت می باشد(حسابداری پیمان‌های بلند مدت).

کارفرما

شخص حقوقی است که یک سوی امضا کننده پیمان است وعملیات موضوع پیمان را براساس اسناد ومدارک پیمان، به پیمانکار واگذار کرده است. نماینده ها و جا نشینهای قانونی کار فرما ،در حکم کارفرما می باشند.

حسابداری پیمان‌های بلند مدت

نحوه ثبت نام دوره حسابداری در تبریز

💢برای ثبت نام در دوره های حسابداری 💢 می توانید از طریق مراجعه حضوری به یکی از سه شعب مجتمع آموزشی آپادانا و یا تماس تلفنی با شماره تلفن چهار رقمی مجموعه ☎️☎️ (4164-041) ☎️☎️ و یا از طریق پیچ اینستاگرام آپادانا و یا از طریق ارسال پیام به شماره 09361364164 از طریق واتساپ اقدام به ثبتنام در این دوره نمایید(دوره حسابداری تکمیلی در تبریز).

به ما امتیاز دهید