حسابداری موجودی کالا از اقدامات مهم و اجتناب ناپذیری است که واحدهای تولیدی، بازرگانی و فروشگاه ها باید در نظر داشته باشند(حسابداری موجودی مواد و کالا در تبریز).

نگهداری و حفظ موجودی کالا مهم‌ترین دارایی هر واحد اقتصادی محسوب می شود. این واحدهای تجاری به دلایلی از جمله تامین به موقع محصول، موجودی ذخیره کافی، کاهش تعداد دفعات خرید و غیره، مجبور به نگهداری موجودی های مواد و کالا می ‌باشند. دست یافتن به هدف اصلی واحدهای تجاری در صورتی که موجودی ها وجود نداشته باشد غیرممکن خواهد بود.

💎 ویژه بازارکارپروژه محور
💲 مشاوره041-4164
📞 تماس09361364164
⏱ پشتیبانی آموزشیپشتیابی بعد دوره
⭐ گواهینامهبین المللی
🎯 نحوه ثبت نامحضوری – تلفنی – اینترنتی

در حسابداری بخشی از دارایی های جاری، موجودی مواد و کالا می ‌باشد، که بر عملکرد مالی به صورت سود و زیان و همچنین بر وضعیت مالی اثر قابل توجهی دارند. از این ‌رو حسابداری موجودی کالا از نظر ریالی و عددی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. آموزشگاه آپادانا مجموعه ای نوآور در زمینه نرم افزارهای حسابداری است که دوره های آموزش حسابداری در تبریز را برای علاقمندان به این دوره برگزرا می نماید.

حسابداری موجودی مواد و کالا در تبریز

حسابداری موجودی مواد و کالا چیست

حسابداری انبار به عنوان حسابداری موجودی کالا شناخته می‌شود. این حسابداری شامل فعالیت‌هایی مانند مدیریت انبار، مدیریت موجودی مواد و کالا، ثبت ورود و خروج کالاها، قیمت‌گذاری و حسابداری مواد و کالا، مدیریت سفارشات و درخواست‌ها و … است. به دلیل پیچیدگی و حجم بالای فرآیند‌های انبارداری و موجودی کالا، حسابداری انبار جزو نیازهای اساسی بیشتر شرکت‌های تولیدی و تجاری است.(حسابداری موجودی مواد و کالا در تبریز)

آموزش حسابداری در تبریز

آموزش حسابداری در تبریز در آموزشگاه آپادانا را میتوان به عنوان یکی از بهترین دوره های آموزشی نام برد که کارآموزان این دوره پس از اتمام دوره و دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای، وارد بازار کار حسابداری یا حساب رسی میشوند.دوره حسابداری و حساب رسی در آموزشگاه تهران پایتخت آپادانا در تبریز بصورت ویژه بازار کار توسط اساتید مجرب و متخصص حسابداری و حساب رسی اقتصاد تدریس میشود.پس از اتمام دوره مدرک و گواهینامه معتبر داخلی و بین المللی به شما اهدا میشود.

دلایل اهمیت حسابداری موجودی کالا

حسابداری موجودی کالا بزرگترین دارائی جاری محسوب می شود. تعیین ارزش موجودی ها مستقیما بر بهای تمام شده کالای فروش اثر می گذارد که در نهایت بر سود خالص سال مالی اثرگذار است. از نظر تعیین کیفیت، وضعیت و ارزش سخت‌تر از سایر اقلام ترازنامه است.

دوره حسابداری در تبریز

هدف از بررسی موجودی مواد و کالا

حسابداری موجودی کالا بزرگترین دارائی جاری محسوب می شود. تعیین ارزش موجودی ها مستقیما بر بهای تمام شده کالای فروش اثر می گذارد که در نهایت بر سود خالص سال مالی اثرگذار است. از نظر تعیین کیفیت، وضعیت و ارزش سخت‌تر از سایر اقلام ترازنامه است.

  • کنترل: بررسی کیفیت سیستم کنترل داخلی موجودی کالا
  • کامل بودن: ثبت کامل موجودی ها در دفاتر
  • صحت محاسابات: درست بودن محاسبات و انطباق مدارک با حساب های دفتر کل
  • برابری ارزشیابی موجودی کالا: برابر بودن ارزشیابی موجودی کالا با نتایج بهای تمام شده با بازار

حسابداری موجودی مواد و کالا در تبریز

موجودی کالا در شرکت‌های تولیدی و صنعتی

هر شرکت بازرگانی بسته به فعالیت خود دارای موجودی‌های منحصر به فردی می‌باشد که می‌تواند در دو دسته تولیدی یا غیرتولیدی تقسیم بندی شود. شش گروه موجودی کالا برای واحدهای تولیدی شناخته شده‌اند که به ترتیب به بررسی آنها می‌پردازیم:

    موجودی مواد خام یا مواد اولیه: طبیعی است که هر سازمانی جهت تولید هر کالا یا محصولی نیازمند مواد اولیه یا خام می‌باشد. درواقع موجودی مواد خام شامل بهای تمام شده موجودی موادی است که هنوز وارد فرایند تولید نشده‌اند. در واحدهای تولیدی، اولین گروه از موجودی‌ها مواد اولیه می‌باشد. مواد اولیه اقلام مشهودی اند که یا مستقیم از طبیعت به دست می‌آید و یا از فروشندگان دیگر برای ساخت و مصرف در جهت تولید خریداری می‌شوند. برای مثال مواد شیمیایی جهت تولید رنگ در کارخانه تولید رنگ، چوب جهت ساخت میز و صندلی در کارگاه‌ها می‌تواند مثال بارزی از موجودی مواد اولیه باشد.

    موجودی مواد و لوازم مصرفی: به مواد و لوازمی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تولید یک کالا نقش دارند یا برای انجام کارهای جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفته می‌شود. این کالاها در طول مصرف از بین خواهند رفت مانند کاغذ، خودکار یا تجهیزات بسته بندی کالاها و…

    موجودی کالای نیمه ساخته :به کلیه موادی که تغییراتی روی آن‌ها داده شده است ولی هنوز به طور کامل ساخته نشده‌اند، کالای نیمه ساخته می‌گویند. در حقیقت موجودی کالای نیمه ساخته شامل بهای تمام شده کالاهای در جریان ساخت است. در مؤسسات تولیدی برای آنکه بتوان موجودی‌هایی که فرایند ساخت آنها کامل نشده است را فروخت، باید آنها را کامل کرد. بهای تمام شده کالاهای نیمه ساخته شامل مواد اولیه مستقیم مصرف شده، دستمزد مستقیم پرداخت شده و سایر هزینه‌ها می‌باشد.

ثبت نام دوره های حسابداری در تبریز

نحوه ثبتنام دوره حسابداری  در تبریز

💢برای ثبت نام در دوره های حسابداری در تبریز 💢 می توانید از طریق مراجعه حضوری به یکی از سه شعب مجتمع آموزشی آپادانا و یا تماس تلفنی با شماره تلفن چهار رقمی مجموعه ☎️☎️ (4164-041) ☎️☎️ و یا از طریق پیچ اینستاگرام آپادانا و یا از طریق ارسال پیام به شماره 09361364164 از طریق واتساپ اقدام به ثبتنام در این دوره نمایید(حسابداری موجودی مواد و کالا در تبریز).

به ما امتیاز دهید

دسته بندی شده در: