درآمد عبارت است از افزایش در حقوق صاحبان سرمایه به جز مواردی که به آورده صاحبان سرمایه مربوطش شود(درآمد عملیاتی در حسابداری). مفهوم درآمد، هر دو گروه درآمد عملیاتی و درآمد غیر عملیاتی را در برمی‌گیرد. درآمد عملیاتی عبارت از درآمدی است که از فعالیت‌های اصلی و مستمر واحد تجاری حاصل می‌گردد و با عناوین مختلفی از قبیل فروش، حق‌الزحمه، سود تضمین شده [بهره]، سود سهام و حق امتیاز مورد اشاره قرار می‌گیرد.

مبحث اصلی در حسابداری درآمد عملیاتی عمدتاً معطوف به تعیین زمان شناخت درآمد عملیاتی است. درآمد عملیاتی زمانی شناسایی می‌شود که شواهد کافی مبنی بر وقوع یک جریان آتی ورودی منافع اقتصادی وجود داشته باشد (یعنی جریان منافع اقتصادی مرتبط با درآمد عملیاتی به درون واحد تجاری محتمل باشد) و این منافع را بتوان به گونه‌ای اتکاپذیر اندازه‌گیری کرد.(آموزش حسابداری در تبریز)

💎 ویژه بازارکار پروژه محور
💲 مشاوره 041-4164
📞 تماس 09361364164
⏱ پشتیبانی آموزشی پشتیابی بعد دوره
⭐ گواهینامه بین المللی
🎯 نحوه ثبت نام حضوری – تلفنی – اینترنتی

درآمد عملیاتی در حسابداری

درآمد افزایش حقوق صاحبان سرمایه است مگر در مواردی که مربوط به درآمد صاحبان سرمایه باشد. مفهوم درآمد شامل درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی می شود. درآمد عملیاتی درآمدی است که از فعالیت های اصلی و مستمر واحد تجاری حاصل می شود و با عناوین مختلفی مانند فروش، حق امتیاز، سود تضمینی ، سود سهام و حق امتیاز از آن یاد می شود.(درآمد عملیاتی در حسابداری)

 موضوع اصلی در گزارش حسابداری درآمد عملیاتی عمدتاً بر تعیین لحظه شناسایی درآمد عملیاتی متمرکز است. درآمد عملیاتی زمانی شناسایی می شود که شواهد کافی مبنی بر وقوع جریان ورودی منافع اقتصادی در آینده وجود داشته باشد (یعنی جریان منافع اقتصادی مربوط به درآمد عملیاتی در واحد تجاری محتمل باشد) و این منافع را بتوان به طور قابل اتکای برآورد کرد.

آموزش حسابداری عملی در تبریز

تیم مجتمع آموزشی آپادانا بعد از سالها تجربه و پرسش و پاسخ از کارآموزان خودنیاز شما عزیزان را در رابطه با یادگیری حسابداری در زمینه های کاری مختلف را درک کرده است. لذا در دروه های حسابداری ویژه بازار کار ما فقط آموزش های کاربردی مورد نیاز شما را ارائه خواهیم داد تا بتوانید بعد از دوره بلافاصله مشغول به کار شوید.(درآمد عملیاتی در حسابداری)

تجربه ما ناشی از سال ها برگزاری دوره های حسابداری در تبریز و ارتباط مستقیم با هنرجویان این رشته بوده استشما می توانید جهت هماهنگی و استفاده از خدمات آموزش حسابداری با آموزشگاه آپادانا در تبریز تماس حاصل فرمایید و مشاوره لازم را در جهت شرکت در دوره حسابداری از همکاران ما دریافت نمایید.شماره تماس(0414164)

تشخیص معامله در درآمد عملیاتی

تشخیص معامله در درآمد عملیاتی هم یکی از مواردی است که در دوره خسابداری آموزشگاه آپادانا در تبریز آموزش داده می شود. در واقع معیارهای شناخت مندرج در این استاندارد معمولاً به طور جداگانه در مورد هر معامله اعمال می‌شود. با این حال، در برخی شرایط، جهت انعکاس محتوای معامله لازم است معیارهای شناخت در مورد اجزای قابل تفکیک یک معامله منفرد به کار گرفته شود.

برای مثال، هرگاه قیمت فروش محصول شامل یک مبلغ قابل تفکیک جداگانه در ارتباط با خدمات بعدی باشد، این مبلغ به دوره‌های آتی منتقل و به عنوان درآمد عملیاتی طی دوره اجرای خدمات مورد شناخت قرار می‌گیرد. بالعکس، هرگاه دو یا چند معامله به گونه‌ای به هم پیوسته باشد که اثر تجاری آن را نتوان بدون توجه به کلیت آن درک کرد، معیارهای شناخت در مورد آن به طور یکجا اعمال می‌شود.

برای مثال، یک واحد تجاری ممکن است کالایی را به فروش رساند و همزمان قراردادی جداگانه برای بازخرید همان کالاها در آینده منعقد کند [بیع مجدد]. این امر موجب نفی اثر محتوایی معامله فروش می‌شود و لذا در چنین حالتی باید دو معامله فروش و بازخرید همان کالا را یکجا شناسایی کرد.

اندازه‌گیری درآمد عملیاتی

درآمد عملیاتی باید به ارزش منصفانه ما به ازای دریافتی یا دریافتنی اندازه‌گیری شود. مبلغ درآمد عملیاتی حاصل از یک معامله معمولاً طبق توافقی که بین واحد تجاری و خریدار یا استفاده کننده از دارایی به عمل می‌آید، تعیین می‌شود. این مبلغ به ارزش منصفانه ما به ازای دریافتی یا دریافتنی با احتساب تخفیفا تجاری اندازه‌گیری می‌شود.

در بسیاری حالات، ما به ازای مربوط، به شکل وجه نقد یا معادل آن می‌باشد و مبلغ درآمد عملیاتی همان مبلغ وجه نقد دریافتی است. با این حال، هرگاه جریان ورودی وجه نقد به آینده موکول شود، به گونه‌ای که طبق قرارداد منعقده بنی فروشنده و خریدار و با ضوابط معمول فروشنده، مبلغی اضافه بر بهای فروش نقدی کالا یا خدمات دریافت شود.

در این حالت ارزش منصفانه ما به ازای مربوط، بهای فروش نقدی است و مبلغ اضافه دریافتی درآمد عملیاتی فروشنده محسوب نمی‌شود، بلکه باید با توجه به محتوای تجاری معامله تحت عنوان درآمد تأمین مالی، [درآمد بهره] به طور جداگانه نمایش یابد.

معرفی بهترین آموزشگاه حسابداری در تبریز

آموزشگاه آپادانا از جمله بهترین آموزشگاه‌های حسابداری در تبریز است. این آموزشگاه با داشتن اساتید با تجربه و متخصص در حوزه حسابداری و مالی، در ارائه دوره‌های مختلف حسابداری و مالی بسیار موفق عمل کرده است.

این آموزشگاه دوره‌های آموزشی از مبتدی تا پیشرفته را در حوزه حسابداری، مالی، مالیات و حقوق و دستمزد ارائه می‌دهد. همچنین، با بهره‌گیری از روش‌های آموزشی مدرن و کاربردی، دانشجویان به صورت عملی مفاهیم حسابداری و مالی را یاد می‌گیرند.

آموزشگاه آپادانا همچنین با داشتن محیط آموزشی مناسب و تجهیزات بروز، محیطی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند تا بهترین تجربه آموزشی را داشته باشند. همچنین، با ارائه خدمات پس از فارغ التحصیلی مانند مشاوره شغلی و پشتیبانی در تعیین مسیر شغلی، به دانشجویان خود کمک می‌کند تا در بازار کار موفق باشند.

بنابراین، آموزشگاه آپادانا به دلیل کیفیت بالای آموزشی، تجربه اساتید، محیط آموزشی مناسب و خدمات پس از فارغ التحصیلی، به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های حسابداری در تبریز معرفی می‌شود.

سرفصل های دوره حسابداری در تبریز

  • تعاریف و مفاهيم حسابداری
  • چگونگي ثبت وقايع مالي
  • تهيه صورت‌هاي مالي
  • حسابداری موجودي
  • حسابداري اسناد دريافتني
  • نحوه تهيه گزارشات مالي
  • انجام پروژه‌های حسابداری بصورت عملی
  • حسابداری واحدهای خدماتی ، صنعتی و…
  • حسابداری مالیاتی ، ارزش افزوده
  • بیمه ، حسابرسی ، حقوق دستمزد ، حسابرسی
  • تحریر دفاتر قانونی
  • آنالیز پروسه خرید ، فروش ، انبارداری
  • آموزش کار با نرم افزار های اکسل ، هلو ، سپیدار و…

نحوه ثبتنام دوره حسابداری در تبریز

💢برای ثبت نام در دوره های حسابداری در تبریز 💢 می توانید از طریق مراجعه حضوری به یکی از سه شعب مجتمع آموزشی آپادانا و یا تماس تلفنی با شماره تلفن چهار رقمی مجموعه ☎️☎️ (4164-041) ☎️☎️ و یا از طریق پیچ اینستاگرام آپادانا و یا از طریق ارسال پیام به شماره 09361364164 از طریق واتساپ اقدام به ثبتنام در این دوره نمایید(دوره حسابداری تکمیلی در تبریز).

میانگین رتبه 5/5 تعداد رای (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: