به ما امتیاز دهید

از آنجایی که هزینه حقوق و دستمزد سرمایه‌های انسانی، بخش قابل توجهی از هزینه بهای تمام شده در تمامی اصناف، مشاغل، تولیدات کالا و خدمات و… را در برمی‌گیرد، داشتن دانش تخصصی و اطلاعات کافی حسابداران در زمینه‌های محاسبه حقوق و دستمزد، اهمیت زیادی دارد(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

مفهوم حقوق و دستمزد به هیچ وجه پیچیده نیست؛ واحد حسابداری و افرادی که به عنوان مسئول امور مالی و حسابداری در هر شرکت یا کسب و کاری مشغول فعالیت هستند باید کارکرد پرسنل را به طور دقیق محاسبه کنند و جزئیات آن را در قالب یک فیش رسمی با عنوان فیش حقوقی به کارکنان ارائه کنند. اطلاعاتی که در مورد حقوق و دستمزد کارکنان وجود دارد باید هر ماه به عنوان هزینه در دفاتر حسابداری ثبت شوند تا در محاسبات مالیاتی هم مورد محاسبه قرار بگیرند.

شغل حسابداری دارای چه مزایایی می باشد؟

در رشته حسابداری افراد مجبور نیستند تحصیلات تکمیلی داشته باشند: حسابداری بیش‌ تر از این که به عنوان یک علم محسوب شود، در واقع یک یک فن و حرفه می باشد. تعداد زیادی از کارفرمایان بیش‌ تر از آن که به مدرک تحصیلی افراد توجه کنند، به سوابق کاری و مهارت هایشان اهمیت می‌ دهند. این امکان برای همه فراهم است که به جای این‌ که زمان و هزینه‌ خود را صرف ادامه تحصیل کنند، سریع‌ تر وارد بازار کار شوند و علاوه بر درآمدزایی پس از چند سال به جای مدرک تحصیلی بالاتر، سوابق اجرایی بیشتری را بدست آورند.

رشته حسابداری در تبریز دارای مسیر شغلی مشخصی می باشد: رشته حسابداری در مقایسه با رشته های دیگر، دارای مسیر شغلی مشاغل مشخص تری می باشد و اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید، می‌ توانید اطمینان داشته باشید که در هر سازمانی که استخدام می شوید، نهایتاً سروکارتان با بخش امورات مالی شرکت می باشد و مسئولیتتان در حوزه همان مواردی است که آموزش دیده اید. تفاوت چندانی ندارد که در کدام شاخه حسابداری تحصیل کرده‌ باشید، چرا که در نهایت وظایف و اصول اولیه تمامی آن‌ ها بسیار شبیه به هم می باشد.

در رشته حسابداری امکان رشد و ارتقای شغلی فراهم است: در زمان ورود به بازار کار می‌ توانید به عنوان دستیار حسابدار و یا یک حسابدار ساده، فعالیت خود را شروع کنید. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که از طریق کسب سابقه و مهارت‌ های ضروری به آسانی می‌ توانید در این شغل پیشرفت کنید و در سمت‌ های بالاتر مثل حسابدار ذبده، حسابرس، دفتردار، مدیر مالی و … مشغول به کار شوید(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

شغل حسابداری دارای چه مزایایی می باشد؟

حسابداران دارای شغل ثابت و پایداری هستند: چیزی که مشخص است استخدام حسابدار جدید برای سازمان ها، بسیار دشوار می باشد، چرا که استخدام حسابداری که بتواند خود را با وضعیت شرکت و حسابداران دیگر وفق دهد و بتواند در کم ترین زمان ممکن با فرآیند کار آشنا شود، تایم زیادی را تلف می کند و بسیار پر هزینه است(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

از سوی دیگر شرکت‌ های مختلف به علت رو به رو شدن با مسائل گوناگونی اعم از مالیات، ترجیح می‌ دهند که با یک تیم حسابداری حرفه ای و یا یک حسابدار ویژه کار کنند که در دراز مدت از پروسه کاری شرکت، شناخت کاملی داشته ‌باشد.همواره نیاز به یک حسابدار خبره احساس می شود: حرفه حسابداری نه تنها اشباع نشده است بلکه تا وقتی که موسسات و کسب و کار‌های مختلف وجود دارند، نیاز به یک حسابدار خبره صرفا جهت اداره‌ امورات مالی حس می شود.

با درنظر گرفتن پیشرفت روز افزون جوامع و دنیای مدرنیته، حسابداری همچنان جزوء مشاغل مورد نیاز می باشد و به نظر نمی‌ رسد که از دور خارج شود. اکثر کارشناسان پیش بینی کرده اند که این حرفه تا پنج سال آینده رشد 10 درصدی خواهد داشت که این میزان از میانگین نرخ رشد مشاغل دیگر بسیار بیشتر می باشد(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

درآمد مشاغل رشته حسابداری

درآمد مشاغل رشته حسابداری مناسب و رو به افزایش است: یکی از اصلی ترین دلایل هر فرد برای انتخاب شغل حسابداری، کسب درآمد قابل توجه جهت تامین نمودن مخارج زندگی می باشد و قطعا نرخ درآمد بسیار مهم می باشد. در زمان کنونی حداقل حقوق یک حسابدار شرکتی بر اساس حقوق پایه‌ وزارت کار می باشد. هم چنین حسابداران از مزیت های مختلفی مانند اضافه‌ کار، سنوات، بیمه، تسهیلات، بازنشستگی و مراقبت‌ های بهداشتی نیز بهره مند هستند.

شغل حسابداری دارای چه معایبی می باشد؟

شغل حسابداری کسل کننده می باشد: حسابداری به عنوان یک شغل پشت میزی، بدون هیچ گونه هیجان و کسل کننده می باشد که نیازمند صرف نمودن توجه، تمرکز و حوصله‌ بسیاری می باشد. اگر قصد دارید که وارد این حرفه شوید، باید در نظر داشته باشید که قرار است هر روز پشت یک میز بنشینید و با اعداد و ارقام و محاسبات رو به رو شوید. به هیچ وجه نمی‌ توان از این شغل انتظار هیچ گونه هیجانی را داشت، لذا فقط در حالتی که به حسابداری علاقه مند هستید، به سراغ این رشته بروید.

همه شرکت‌ها برای اجرای فعالیت‌های خود به وجود کارکنان نیاز دارند. از طرف دیگر هم کارکنان در ازای انجام وظایف خود، نیاز به دریافت حقوق و دستمزد دارند. درست همینجاست که پای حسابداری دستمزد به میان می‌آید. این حسابداری شامل ثبت و بایگانی داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

حقوق و دستمزد کارکنان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های هر کسب و کاری دانست. البته این حقوق و دستمزد همیشه قابل کسر است. یعنی می‌توان هزینه را از درآمد ناخالص کسر کرده و درآمد مشمول مالیات را کاهش داد. همچنین میزان حقوق و دستمزد دریافتی در هر دوره باتوجه به اضافه کاری، پاداش و … متفاوت خواهد بود(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

کار حسابداری حقوق و دستمزد، محاسبه دقیق کارکرد روزانه کارگر یا کارمند است. جزئیات این محاسبات باید در قالب فیش حقوقی به صورت سند ارائه شود. بعد از تایید مبلغ توسط مدیریت، حقوق به حساب اعلامی کارکنان واریز می‌شود(بهترین آموزشگاه آموزش حسابداری در تبریز).

مواردی که در حسابداری دستمزد باید برسی کنیم

حسابداری در هر زمینه‌ای که باشد به دلیل سروکار داشتن با منابع مالی، شغل حساسی محسوب می‌شود. یک حسابدار حقوق و دستمزد، باید میزان کارکرد و درآمد کارکنان در یک دوره مشخص را ارزیابی و محاسبه کند. این کار شامل حقوق سالانه، اضافه کاری و … می‌شود. در ادامه با مواردی که در حسابداری حقوق و دستمزد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیشتر آشنا خواهید شد:

  • دستمزد ناخالص، پاداش یا پورسانت، حقوق، سود سالانه
  • کسر حقوق، طرح‌های پس‌انداز و حق بیمه
  • کسر مالیات
  • حق اولاد، خوار و بار، مسکن و بن کارگری
  • مزایای غیرنقدی کارفرما
  • ایاب و ذهاب

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

برای انجام این نوع حسابداری باید دوره‌های آموزشی حسابداری در تبریز در آموزشگاه آپادانا لازم را پشت سر بگذارید. یک حسابدار حقوق و دستمزد، باید اشخاص، اداره‌های دارایی و تامین اجتماعی را در سیستم ثبت کند. همچنین باید مشخصات کامل پرسنل و کارکنان شرکت در سیستم تکمیل شوند. بعد از تکمیل این مشخصات، می‌توانید حکم کارکنان را بزنید.

نباید از تعریف معیارهای حقوق و کارکرد کارکنان غافل شوید. بعد از این کار نوبت به عملیات فرمول‌دهی و مقداردهی می‌رسد. به این ترتیب می‌توانید میزان حقوق و دستمزد پرداختی پرسنل را به سادگی محاسبه کنید. در نهایت هم می‌توانید گزارش‌گیری و تهیه لیست فیش‌های حقوقی را انجام دهید و سند حسابداری حقوق و دستمزد را در نرم افزار حسابداری ثبت کنید(دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد).

دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

دسته بندی شده در: